reklama

Kontrasty

V poslednej dobe ma veľmi zaujal kontrast hlín, hlavne hrubej šamotovej hliny a jemného bielučkého porcelánu. Spojenie týchto dvoch odlišných materiálov v jednej veci je technologicky veľmi náročné vzhľadom na ich rôzne vlastnosti pri sušení či výpale.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ale v keramike je pomerne bežným javom, že sa dva rozdielne materiály spájajú v rámci jednej inštalácie alebo objeku. Nemusí ísť vždy o úžitkové predmety, ale pokiaľ je nejaká vec dobre esteticky zvládnutá a zároveň aj použiteľná je to vždy ako bonus, no nie?

Pokúsila som sa teda spojiť tento kontrast v jednej veci a dopadlo to takto:

Je to môj prvý pokus o niečo podobné. Výrobe predchádzali nejaké nákresy a premýšľanie a nakoniec som s výsledkom bola celkom spokojná. Dno misy sa pri výpale skrútilo do elipsy, ale zvrchu misa našťastie stále vyzerá ako misa:). Časom určite realizujem ďalšie nápady... Uvidíme, uvidíme...

Jana Matiščíková

Jana Matiščíková

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Volám sa Jana a som keramička. A lepšiu prácu si neviem predstaviť. Hoci keď niekedy rúbem drevo na ďalší výpal, hovorím si, že sedieť v kancelárii by bolo pohodlnejšie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu